Tuesday, 19 July 2011

Si Arnab & Si Kura2




Watak...:Arnab& Kura2

       Di sebuah sekolah sukan, ada seekor arnab betina dan kura2 jantan..arnab itu sungguhlah cantik hingga boleh dikatakan dialah yg pling cantik di sekolah itu..boleh la ..kot..arnab dan kura2 adalah clasmate..si kura2 sudah lama jtuh hati kpd si arnab itu..cuma dia sedikit takut untuk memberitahu..
        

Di Dalam Kelas...
Arnab: oi kura2..mcm mna kau boleh msuk sekolah sukan aaa?...kau dah la lari mcm siput..   
              kaki pendek..dan berat..apa yg kau ada?
Kura2:haha, hi arnab..aku boleh lawan la klau dgn hg..haha..
Arnab:kau gelak2 ape..
Kura2: saje..comel la hg rini..
Arnab:eee..kau ni kan..aku cepuk kang baru tau..
Kura2..haha..jgn la~..
Arnab..klau kau kte kau hebta..mari la kita lumba lari..
Kura2:eh.... malas la..kaki aku cramp..
Arnab:banyak la kau punya alasa..takut ke~..
Kura2: huhu..tkut bendeapenya.
Arnab:marilah lumba
Kura2:papejelah..


Di Track Pelumbaan..Sejauh 1.5KM..

Arnab:sampai garisan penamat menang ye..
Kura2:xperlu kasi thu la mende tu..
Arnab:hehe..

     Di garisan permulaan..arnnab dan kura2 dah bersedia..selepas diberi isyarat..mereka bermula..si kura2 memcut laju meniggalkan arnab..si arnab msih belum bermula kerana tali kasut nya terbuka :) .. si kura2 beralih ke belakang dan melihat arnab masih belum bermula..si kura2  pun dengan sengaja melambatkan langkah..dan berjalan dengan perlahan..setelah selesai ikat tali kasut arnab meneruskan larian..sekejap saja dpt memintas si kura2..si kura2 melihta saja si arnab yg comel itu memotongnya..setelah beberapa minit bayang arnab kehilangan..si kura2 ber cakap di dlm hati "alah bialah kalah pun xpe..bkn aku kesah sngat pun.." ......setelah berlari 1.4 KM si kura2 terlihat si arnab tertidur di bwh pokok yg rimbun..si kura2 melihat arnab yg comel itu lalu menghampirinya..walaupun tertidur si arnab masih lgi comel..si kura2 menghampiri si arnab dan mencium si arnab..setelah itu si kkura2 dgn muka selambe meneruskan perjalanan..di garisan penamat arnab terjaga dan terlihat kura2 sudah berada 1meter je lagi dri garisan penamat..si kura2 berlari dan mengejar kura2..kura2 beralih ke belakang dan melihat si arnab berlari..dia pun segera berhenti..sampai sahaja si arnab di hadapan kura2.. dia pun berhenti..

Kura2:haha..pergila tamatkan larian
Arnab:xpela..maaf sebab kutuk kau tdi..
Kura2:xpe2..

    Setelah itu arnab menamatkan perlawanan tdi dan setelah sampai si arnab menoleh berlakang dan berkata..
 Si arnab: Aku pura2 tido je tdi..aku thu ape kau buat..hehe  ; )
 Kura2:(dengan muka merah) APA!!!!!

1 penyebok:

Tuan Blog said...

Hehe..aku buat la..Sila follow..untuk cerita selanjutnya..

There was an error in this gadget