Thursday, 21 July 2011

Si arnab dan Harimau lapar bertemankan kura2..

watak:Arnab & Kura2 & Harimau & penghuni rimba yg lain..



      Di hutan rimba yg terdekat.terdapat sekor arnab betina yg sangat menawan..tetapi di hutan itu juga terdapat sekor rimau yg sngat keji..dia mengaku dirinya sbgai raja rimba dan menakutkan haiwan2 lain bg mendapatkan makanan percuma.walaupun rimau ni kuat dia juga mempunyai seorang pembantu..si kura2..si kura2 ini adalah seekor kura2 yg terpaksa berkerja dgn  rimau kerana jika tak keluarganya akan diancam...Cik arnab ini sudah bosan dgn hdup mereka sekampung yg sentiasa dlm ketakutan dgn rimau..cik arnab ini pun ke office rimau..

Di Office Rimau

Cik Arnab:Hello!!!!Hello!!!
Kura-Kura:eiii..ape jerit2..
Cik Arnab: saye nk bejumpa dgn rimau sekarang jgak!
Kura-Kura:haa?? kau gile ka..dah lme hidup..
Cik Arnab:bia lah! saye xpuas hati dgn rimau yg menggangap dia sbgai ketua kawasan ni..
Kura-Kura:haha..kau nk buat ape kat rimau tu?? nk suh die ltak jawatan?? nk suh sprm buat undian??..huh!
Cik arnab: bia saye becakap dgn die..mungkin dia akan beralah..
Kura-Kura:haha..kau ingat rimau tu kucing ke ..boleh dibelai2..

Tiba2..'AUGMMMMM'

Rimau:pe bising2 ni..pe cite? xpueh hati ke..
Kura2:xde pape tuan..ni arnab ni nk mai sedekah makanan kat tuan..
Rimau:hurmmm...comelnya..ape kta hg sedekah hg saja..
Kura2:haha lawaknya tuan..tuan pgy lah berehat bia saya selesaikan..
Rimau:hoi!..jgn sebuk
Kura2:maap..
Rimau:jdi hg mai sini nk sedekah apa?
Cik arnab:err?? mne ade nk sedekah..
Rimau:hooo..garangnye..makin melawan makin aku suka..
Cik arnab:eee..dah la muke hodoh..misai pusing2..wane belang2..ekor panjang..kaki pelik..
Kura2:hoi!!
Rimau:Grrrr..NGAUMMM..ko xpueh hati ke?? nk aku mkn kau sekarang ke??
Kura2:Tuan3..PIhak atasan telefon..cpt ade hal penting tentang kenaikan pangkat..

Zoommmm..SI rimau yg tamak itu berlari ke dlm officenya..Si kura2 menarik tgan arnab ke tempat lain..

Kura-Kura:eiii..kau ni nk kne mkn ke?
Cik Arnab:biolah..sekurang-kurangnye saye xkhianat org kampung saye..
Kura-Kura:oi2..kutuk2 pa..
Cik Arnab:eii awak nk tlong ke tak..saye nk cri jln supaye si rimau jahat tu ditangkap..
Kura-Kura:haaa?? kau?? mcm mne kau nk buat??kau nk ikat dia kat kerusi lpas tu bnuh dia pelan2?aiii..pikir pkai otak lah!..
Cik arnab:saye tengah fikirkan lah ni..awak nk tlong ke x..
Kura-Kura:aii..papejelah..aku ikut ja..
Cik arnab:bgus...
Kura-Kura:tpi kita nk buat apa?
Cik arnab:adelah..Jom
Kura-Kura:pgy mne..
Cik Arnab:office rimau loh!!
Kura-Kura:oo..jom

       Mereka berdua pun berjalan ke office rimau..sebelum sampai..cik arnab ke ponok telefon dan pergi ke gerai buah-buahan dan membeli sebiji epal beracun..

Di Dlm Office Rimau..

Rimau:oiii kura2!!..hg tipu aku ka..mna ada org call..aku tengok2 hg dah xda..nasib baik si arnab 
          tu masih ada..

Dengan segera rimau itu menerkam ke arah arnab..

Cik Arnab:kyaaaaaa!!!!
Kura-Kura: tunggu tuan!.
Rimau:apa lgi!!..hg slalu ganggu jelah..
Kura-Kura:tujuan cik arnab ini dtng adalah kerana ingin memberi tuan buah epal yg boleh membuat tuan hidup selamnya..hidup abadi..
Rimau:apa!!..betul ka?
Cik arnab:ya..ini!..
Rimau:hurmmmmm...Biasa sja epalnya..
Kura-Kura:cubalah rasa tuan..
Rimau:hg ingat aku bodoh!!..epal tu xbuat hidup abadi..mesti buat aku tua betul??
Kura-Kura:sumpah tak tuan..
Rimau:hg mkn dulu
Kura-Kura:klau saya mkn nnti saya hidup abadi tuan pula yg xdpt mkn..
Rimau:betul juga..bak sini buah tu..

Sebelum sempat rimau itu memakan buah epal itu tiba2 di terhenti..

Rimau:nanti..aku xmkn buah2!!
Kura-Kura:adess..tuan pa salah cuba..

      Si rimau memanggil seorang perkerja pejabat nya yg lain lalu membelah buah itu dua dan memaksa pekerja itu memakannya..Serta merta pekerja itu mati..si rimau naik bengang lalu menampar cik arnab degang kuat..cik arnab tidak bergerak lagi...

Kura-Kura:tidak!
Rimau:sekarang kau pulak rasakan


      Tiba2.. Suara berbunyi.."gaaaaaaaarrrrr!!..berhenti."..masuklah raja rimba yg sebenar si singa ..semua pekerja berhenti dan memerhati dengan kagum..
Rimau:errr..bos..
Singa:Hoi..aku serahkan kampung ini atas sebab kau kawan aku..aku ingatkan kau menjaganya dgn  baik..walaupun ada khabar angin kau menyeksa penduduk aku xpercaya..sekarang aku sudah melihat dengan sendiri..kau akan dihukum atas akta raja rimba..
Rimau:tidak!!!!

Si kura2 berlari ke arah arnab dan berkata sambil menangis

Kura-Kura:knepa kaa berani sngat lwn lwn dgn rimau ??kau tu dah la kecik..xpdn dgn saiz..jgn la mati..aku janji aku akan jga kau lpas ni..aku akan sentiasa sayang kau..aku akan selalu ada di sisi kau walauapapun..tolong la jgn mati!!..
Cik arnab:hurmmm..hodohnya awak menangis..hehe..jge saye ye...
Si kura2 pun dgn malu2 berkata BAIKLAH......

 












                                                                                     














0 penyebok:

There was an error in this gadget