Thursday, 15 September 2011

Hari Terakhir Ku

Watak: Ibu kucing, Anak Kucing ,Tuan Rumah , dan org sekeliling..



Aku meronta-ronta minta dilepaskan..aku menaiki sebuah kereta bersama tuan lama aku yg sudah tidak suka lagi pada ku..dia memegeang ku dgn kuat sekali..belakang ku berasa tersangat lah sakit..tiba2 kenderaan itupun berhenti dan tuan aku membuka pintu dan mencampak ku keluar..


Tuan Lama:pergilah kucing sial..
Ibu Kucing:meowwww(kenapakah?)


Setelah itu tuan lama ku pun pergi berlalu meninggalkan ku keseorangan, kesejukan di malam hari..ku mencari2 rumah yg sesuai untuk dijadikan istana baruku..Setelah penat ku melilau akhirnya ku terjumpa rumah ungu muda berkereta myvi bermoto wave dan lc..pintu nya coklat seingat aku..ku pun melabuhkan badanku disitu..


Keseokan paginya..


TuanH:Makkkk!!! ada kucing baru dtg ..wana putih tampung hitam..
Mak:Ehhh..jagan main nnti dia xmau pergi..
TuanH: kesian dia~
Mak:mana..wah mcm kucing lanun tu ja..
TuanH: yg ni lain skit..dia pkai selendang lah..
Mak: nah bgi dia ikan..


Aku keseronokan bila aku tahu yg tuan baru ku ini agak baik..jdi aku cuba buat2 manja dgn tuan baru aku..meowww..


TuanH: aii kucing..hg dok manja2 pa..
            :aku nk bgi nma hg kucing..


Ekk..ok sjalah..jdi nma baruku pun kucing..


Alangkah gembiranya aku selama 3minggu di situ..aku diberi makan tempat tingal dan kemudahan lain..tuan baru ku pun slalu bermain dgn aku..keseronokan bermain bersama tuan baru ku membuat aku leka dgn kehidupan ku..di taman itu akulah kucing pujaan..smua kucing jantan di situ sngat gilakan aku..aku dikejar xkira siang atau malam..tpi pda satu mlm aku sudah terlanjur cinta..Aku mengandung!! ..kucing jantan itu tidak mengaku bahawa itu adalah anak dia dan meningalkan aku..aku sungguh sedih..setelah 3 minggu perutku mula besar..walaupun aku mengandung tuan aku masih menyayangi aku..tuan baru ku mengangis apabila mendapat tahu..ayah ku hampir menghalau ku..ibu jtuh pengsan..alangkah malangnya nasib ku..


TuanH: kenapa hg ngandung anak luar nikah..hg thukah dosa?? tpi apa nk buat..nseb baik hg xbercadang                                       mengugurkannya..aku bangga..tpi apa kata jiran nnti..aku crikan bapa bru untuk hg..


Setelah 2bulan aku sarat mengandung aku berasa sangat letih..setiap kali berjalan pun perut ku menggangu..belakang ku sngatlah sakit..aku dinasihatkan banyak berehat oleh tuan ku..tpi aku tetap bermain seperti biasa..


Hinggalah suatu hari..


Kucing:meowww..meowwww..meowww
TuanH:Makkkkk!!!! kucing buat lawak apa tu!!..
Mak:dia nk beranaklah..(terkenang masa muda)
TuanH:oooo..ok teruskan bye2..


Setelah sejam aku masih belum boleh melahirkan anak pertama ku..aku kesakitan aku berjalan berbaring melompat tpi msih belum lahir..setelah 5jam tuan ku dtng..


TuanH:Baru:mama kucing xberanak lgilah..lambatnya..
Mak:eh..kenapa ya??
TuanH:Baru:dia makan tengkok ayam kot..
Mak:LOL


Setelah pukul 5 petang tuan ku dtng menjenguk lgi..


TuanH:xlahir lgi pun mak
Mak:eh kucing ni beranak songsang lah..klua eko dlu..
TuanH: wah..gilalah hg kucing..aku pun songsang jgak dlu..hehe..


15minit kemudian..uwekkkk..uweeekk..lahirlah baby yg pertama..dialah abg kepada adik2 kucing yg bakal dilahirkan..


5 minit kemudian lahirlah anak kucing yg kedua..dan seterusnyahinggalah yg kelima..tetapi ketika melahirkan anak yg kelima aku mengalami sedikit kesukaran kerana aku keletihan..setelah 30minit barulah lahir anak kelima..tetapi..Sedihnya anak itu mati..aku menangis..kesedihan..keletihan..dan aku kesukaran bernafas..smuanya semakin gelap..aku rebah....


Buka mata..
eh..mna anak2 ku..kenapa ada 3 sja.
Tuan ku pun dtg


TuanH:kucing..maaflah tpi ank hg mati..yg kedua akhir tu tiba2 xbernafas..ayah kta dia lemas..maaflah..aku xdpt tlong..aku sudah berusaha sedaya upaya..


Sekali lagi ku rebah..
Alangkah sedihnya aku anak2 ku mati pada bulan puasa..ku xsempat mahu mengenali mereka..tetapi mereka mungkin menunggu ku di syurga kucing..

seminggu kemudian aku sudah lepas pantang..ku sdah mula bertenaga kembali aku tidak lagi keletihan seperti selalu.aku berlari kesana kesini keseronokan..seminggu lagi sudah mahu raya..aku pun pergilah membeli baju2 raya baru untuk anak2 kucing ku..3trio jejaka tampan..Lee Min-Ho , Kim Hyun Joong dan Choi Min-Ho..setelah mereka mencuba baju2 itu mereka kelihatan segak sekali..


TuanH:segak anak2 hg..


Haha..alangkah gembiranya aku..tetapi pada hari 3 sebelum raya tuan aku mengubah aku ketempat lain ..kedalam stor..aku sangat risau kan keselamatan Lee Min-Ho , Kim Hyun Joong dan Choi Min-Ho.. jdi setelah itu aku mengubah ke rumah jiran ku..aku sudah lma memerhatikan rumah yg lain untuk dijadikan tempat tinggal lain2 ..dan aku disambut baik oleh jiran ku ini..setelah ku pergi ke rmah tuanH ..aku terjumpa dgn tuan ku..


TuanH:sampai hati hg mengubah anak hg ketempat lain..ku menjaga hg bg hg mkn hg ubah anak2 hg..


aku dgn sombongnya berjalan ketempat lain berpura-pura tidak tahu percakapan tuan aku..aku sdh mhu berubah rumah dari situ..pda mlm sebelum raya aku berjalan pulang untuk melihat anak2 ku..tetapi aku terkejut..jantungku berdebar..aku luluh pabila melihat anak2 ku sudah tiada lagi disitu..aku menjerit memanggil  sambil menangis mencari anak2 ku..ku berjalan disetiap pelosok tempat untuk mencari anak2 ku..ku terdengar tuan baru ku itu bercakap


TuanH:anak2 dia dh buang bia pi ..mls nk jga bnyak2..nnti beranak lgi la tu..


aku pengsan..
aku terjaga pabila ku terdengar bunyi takbir raya bergema..aku tersedar itu bukanlah mimpi..aku menangis ..sedih kerana tidak dpt beraya dgn anak2 ku..anak2 ku tidak mungkin selamat dgn umur yg begitu muda..aku seperti mahu mati sja..hati ku pedih..anak2 ku smuanya sdah hilang..tpi apakan daya..walaupun ku kucing..tetapi perasaan sayangkan anak itu masih ada..aku tidak dpt menerima itu smua..tanpa kusedari ku berada di rumah tuan ku..


TuanH:kenapa kau sedih..xnmpak anak2 hg dh pun..mknla kuih raya..


keesokan harinya ku pergi kerumah tuan ku ku melihat mukanya yg sayu dia berkata


TuanH:aku sdh thu anak hg dh dibuang..hg jgn la sdih..mari raya dgn aku ok??..nnti ku bg duit raya..


haktiku berasa sngat gembira kerana tuan ku masih mengambil kesah pada ku..walaupun seketika tpi hati ku berasa sngat gembira..tiba2 smuanya jdi gelap..ku terdengar bunyi enjin motor dan jiran ku bercakap-cakap..


jiran:buanglah kucing ni..perabih duit ja bela..


aku berasa angin meniup diseluruh bulu di telinga ku..tanpa kusedari ku melompat dari motor itu dan aku terjatuh ke jalan tar..badan ku terasa pedih..belum sempat ku membuat apa2.. ku terasa satu hentakan kuat di badan ku..alangkah sakitnya..aku dilanggar kereta..aku mati pada raya ke-2 itu..aku masih belum sempat meminta maaf pda tuan ku..aku sungguh kesal..




                                Lee Min-Ho , Kim Hyun Joong dan Choi Min-Ho n kucing


                                 Lee Min-Ho , Kim Hyun Joong dan Choi Min-Ho


p/s:cerita diubah untuk bg sdih..kucing tu masih sihat bermain di rumah..tpi anak2nya dibuang jiran..

0 penyebok:

There was an error in this gadget