Friday, 23 September 2011

Ape yg penting~.. kawan anda!

Watak:Sugerglider(Sugie) , kura2 .. si arnab

Di sebuah sekolah yg berdekatan dgn hospital , balai polis dan stesen bas terdapat sebuah kelas..walaupun ianya sebuah sekolah menengah yg besar ..tetapi hanya terdapat 1 bilik darjah saja iaitu kelas 4Zoo1per2..Di kelas itu terdapat sepasang kawan baik iaitu siarnab dan kura2..kehadiran mereka amat disenangi rakan2 dan guru..

Pada satu hari yg agak sejuk cikgu anai2 pun masuk kekelas..dia adalah cikgu kelas tersebut..katanya..

Cikgu Anai2:aaa..arini ada bdak baru masuk ke sekolah kita dia masuk kelas ni kot..xtau la kelas mana tpi cikgu rasa kelas ni..
Si Arnab:yay~ ku teka perempuan
Si Kura2:mesti laki punya..tengok pun thu..
Si Arnab:tengok celah mana masuk pun belum..
Si Kura2:hehe..

tok2..elo~

Cikgu Anai2:aaa..bdak baru tu ke..jap2
                 :oo marilah masuk..

D saat langkah pertama dia masuk ke bilik tu semua org terpegun..masa bagaikan berlalu perlahan..setiap org melihat dia setiap langkah dia berjalan..dia bagaikan bidadari yg jatuh dri syurga(kata org lain) ..setiap helai rambutnya yg ditup angin kelihatan berlalu perlahan..semua org terdiam tidak terkata hanya memandang ke arah pelajar baru itu..

Si Sugie:ehem..hello..nma sy sugie..sy pelajar baru disini..sila beri tunjuk ajar..selamat berkenalan~

Suaranya bergema didalam bilik itu akhirnya satu kelas bersorak kegembiraan..smua org menolak kwn di tepi mereka untuk memberikan tempat dduk kepada sugie..sugie hanya tersenyum..nmun si kwn karib itu tidak mengendahkan si sugie itu..si sugie itu kelihatan agak geram..dia mengambil tempat duduk tepat2 di depan si arnab dan si kura2 itu..

setelah dia duduk..si sugie itu pun beralih ke belakang dan berkata

Si Sugie:hi selamat berkenalan..nma sy Nursha eh..itu nma org lain..nma sy sugie
Si Kura2:hi..nma sy Na..eh arnab
si Arnab:herrm.

si kura2 mula di saat itu lagi sudah jtuh cinta kpda si sugie nmun si arnab yg lbih bijak ini sudah mengetahui semua hal yg berlaku..dia sudah thu perasaan nas eh arnab terhadap sh eh sugie..dia juga thu segala permainan yg akan berlaku..dia sdh dpt thu dri awal lgi kerana dia sdah thu pergai smua perempuan serta thu akan perasaan org..jdi dia pun berhati-hati..

Di tempat lain..ok..balik sekolah

Si Kura2:wei comel jgak sugie tu..
Si Arnab:biasa ja
Si Kura2:hurmm..gay..
Si Arnab: haha..otak hg..mls ku lyn hg
Si Kura2: jeles ka sugie bercakap dgn ku
Si Arnab:xpun..jga2 dgn dia tu
Si Kura2:kenapa??
Si Arnab:adala~

tiba2..mereka terdengar suara memanggil..kure2~!..si arnab dan si kura2 berlaih ke belakang dan..

Si sugie:hi,,tunggu la sye..blik sme2 ea..
Si kura2:ok je~..
Si sugie:eh baik lah awak si kura2..
Si kura2:yeke..hehe..terima kasih..
Si sugie:ermm
Si kura2:kenapa? 
Si sugie:beratlah jadual arini..
Si kura2:meh sy tlong angkatkan..
Si sugie: terima kasih..kure2..kenapa kwn awak diam sja..
Si kura2.: dia malu kot~ awak kan comel~>.
Si arnab : :) ..haha..

sambil melihat ke nametag si arnab si sugie berkata..

Si sugie:oo..si arnab..hbat nma awk..
SI arnab: ya ka??  biasa ja
Si kura2:nma sy hbat x sugie?
SI sugie:nma awkp un hbat..
Si arnab:oklah ku blik dlu..ku tinggal hgpa dua ..
Si kura2:byeee

setelah itu si arnab pun blik ke rumah..setiap langkahnya diperhatikan oleh si sugie dan si kura2..

SI sugie:kenapa si arnab tu..mcm bad mood je..
Si kura2: entah la..dia jeles kot..
Si sugie:oo..hee..Jom blik..
Si kura2: jom2



Keesokan paginya..

Si arnab:yo..awal dtng kura2.
SI kura:sja dtg awal..wei tuka tempat dgn sugie boleh? ku nk dduk sebelah dia la..
Si arnab:emmm..ok ja..
Si kura2:bagus2..

Si sugie masuk kelas..

SI sugie:hi smua..
SI kura2:hi sugie
Si arnab:hi
Si sugie: eh tuka tempat??xpekah?
Si kura2:xpa arnab pun setuju
Si sugie:ye ke arnab?
SI arnab:emm..
Si sugie:emm sja?
Si arnab:(hanya mendiamkan diri)

Sedang cikgu mengaajar Si kura2 dan sugie hanya asyik bersembang..walaupun beberapa kali ditegur cikgu mereka masih bercakap..

Si kura2:comellah mcm tu.
SI sugie:yeke..trima kasih..kenapa si arnab tu sombong ya??
Si kura2:xthu la..slalu dia baik sja
Si sugie:jahatlah dia..mcm mna awak kwn dgn dia..
SI kura2:tulah ..sy pun xthu..dia selalu buli sy..
SI sugie:eee..jahatya..jgn kwn dgn dia ya?
Si kura2:baik syg~

Kringggg...loceng ehat pun berbunyi..

Si kura2 pun berjalan ke kantin dgn si arnab

Si kura2:kenapa hg sombong sngat dgn si sugie tu..hg ada xpuas hati dgn dia ka?
Si arnab:haa?? yg hg nk emo sngat ni pasaipa..
Si kura2:sudahlah..hg jeleskan?
Si arnab:huh..jeles?? LOL..
Si kura2:sudahlah..mls ku nk lyn hg..lpas ni blik sorang2 la hg..

si arnab pun pergi dri situ tanpa bercakap apa2..dia terus ke kantin..

keesokan harinya..

SI sugie: awk dh xberkawan ke dgn si arnab tu..
Si kura2:tak..
Si sugie: bagus..

setelah seminggu si kura2 yg sdg dilamun cinta itu tidak lagi pedulikan rakan2nya yg lain..pelajaran dia makin merosot..duitnya hanya dihabiskan kepada si sugie sja..setiap menda yg diingini sugie hanya diikuti sja..si sugie bagaikan permaisuri yg mengperhambakan rajanya..

Di kedai makan..

Si kura2:kenapa awak ajak sy mkn disini?? mahallah..
Si sugie:sebenarnya sy nk putuskan hubungan dgn awk la..awk asyik ikut sja sy..sy rimas la..lgipun lbih baik kita jdi kwn sja..lgipun awak sudah tidak bnyak membantu sy lgi..
SI kura2:eh..apa kurangnya sy..apa yg sy buat??jgnlah mcm tu syg..sy janji sy bli apa2 sja lpas ni..
Si sugie:hurmm ..awak xmampu dan xlyk untuk sy..sy mhu tunjukkan bf bru sy..
Si Cengkerik:krik kri..hi sy bf bru dia ada masalah..?? sy org pling kaya disini..berapa si sugie hutang kau..aku byrkn
Si kura2:sampai hati you buat mcm ni kat i..sy inngatkan awk baik ..akhirnya mcm ni awk buat ke sy..
Si sugie: sudahlah boleh pergi tempat lain??sy mhu dating..
Si kura2:please la sugie..jgn la buat mcm ni..
Si cengkerik:krik.krik..guard!! sila kluakan dia ni..

Lelaki berkot hitam dtng..

SI cengkerik:krik krik..sila humban dia keluar..

lelaki berkot hitam tu pun mengangkat tanga lalu memukul cengkerik itu..cengkerik itu mati atas sebab impak yg terkena pada dia..

Si cengkerik:krik krik2..CILA.........

tamparan kedua  ke atas cengkerik itu dan tamatlah riwayat cengkerik itu..si kura2 dan si sugie terkejut..
mereka melihat tangan itu..tangan yg berwarna putih berkot hitam..

Si arnab:mak aii..binatang apa tu..boleh bercakap lgi..binatnag pun boleh bercakap sekarang..msuk dlm kedai aku kcau org ja..maaf ganggu..
SI kura2:si arnab!! kau buat apa kat sini??
Si arnab:kdai ku la..ku yg bkk..berdating kat sni ka??mai JaiS hbis hgpa..dan ku skali kna..
Si Sugie:cukup!!! kenapa awk bnuh bf sy!!..sy call polis..
Si arnab:gee..cengkerik tu bf dia ka!..mak aii awat xckp awai2..ku ingat mai dri mna..

Kereta polis dtng..

Inspektor cacing:ada kes pa ni call mlm2..kcau ja ku nk mkn donat..
SI sugie:deorang bnuh bf sy..
Si arnab:mna ada bf dia buat biising..lgipun bf dia cengkerik..
Inspektor cacing:aii..cengkerik ja pun..pgi cri kat kdai umpan ada bnyak..x kira skarang ni hg ikut ku sbb buat panggilan palsu..
Si sugie:tidak!!!!!!!!!!!!!!!

Setelah itu polis membawa sugie pergi dan tinggal la si arnab dan si kura2..

Si kura2: sorry bro..ku mrh kau ritu
SI arnab:ahh..xda palah..ingat ku cacing ka kuat merajuk..xda msa nk tacink2
SI kura2:thank bro
Si arnab:jom ikut ku gi isap shisha ku belanja..
SI kura2:Jommmmm!!

tamat!!

Di balik tabir bersama pelakon..
SI kura2:haaa..crita ni mmg baik la untuk bdak2 zmn skarang..mengajar erti kawan..jdi tolonglah kwn2 anda..
Si arnab:cengkerik tu bf dia..!! xke pelik becinta dgn binatang aka serangga..ku ingat mnda pa ku bnuh la..
Si Sugie:errr crita ni lakonan pertama sy..jdi tlong la tonton ye ..wink2 ;)
Si cengkerik:krik...krik.krikk..






Cut!!!!

0 penyebok:

There was an error in this gadget